چگونه از اصالت بیمه نامه خود مطمئن شوید؟

استعلام اصالت بیمه نامه با راه اندازی سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه “سنهاب” در بیمه مرکزی امکان پذیر است.

بیمه گذاران می توانند با مراجعه بە پورتال بیمه مرکزی WWW.CENTINSUR.IR و همچنین ارسال پیامک بە شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ و درج مضمونی بە شرح ۱*کد ملی بیمه گذار *شماره بیمه نامه چاپی ؛ اطلاعات مربوط بە بیمه نامه صادره را دریافت کنند.

این راهکار برای اطمینان بیشتر از طرف بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است .
به همین منظور از بیمه گذاران درخواست می گردد در زمان صدور بیمه نامه اطلاعات تلفن همراه خود را در اختیار نمایندگی شرکت بیمه قرار دهید تا از این امکانات بهرمند گردید.

به  نوشته اقتصاد آنلاین، این سیاست در پی سوء استفاده برخی سودجویان در خصوص صدور بیمه نامه شخص ثالث با قیمت های غیر واقعی توسط بیمه مرکزی به عنوان دستگاه عالی نظارتی صنعت بیمه پیاده سازی گردیده است و همچنین این دستگاه نظارت عالی از کلیه هموطنان عزیز درخواست نموده است که بیمه نامه های خود را صرفا از نمایندگی های رسمی شرکت های بیمه تهیه کنند.

با توجه به اینکه احتمال جعلی و فاقد اعتبار بودن بیمه نامه ها وجود دارد ، از کلیه هموطنان تقاضا می شود در برابر سوء استفاده کنندگان هوشیار باشند ودر صورت مواجه با موارد مشکوک و مبهم ونرخ های غیر واقعی مراتب را در اسرع وقت برای پیگیری و برخورد قانونی به شرکت های بیمه ذیربط اطلاع دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *